11 Super Skutecznych SCHEMATÓW na OBIEKCJE "ZA DROGO", jakie kiedykolwiek poznałeś(aś).
Część 1. Schematy Podstawowe
76 gotowych wzorców "kopiuj-wklej"
Już jesteś w ogródku, już witasz się z gąską. Perfekcyjnie prowadzona rozmowa, prezentacja rozwiązania. Zamykasz… i
Czarna... znaczy się OTCHŁAŃ ROZPACZY!
Niezależnie od tego, jak się do tej pory starałeś(aś) - padają obiekcje w stosunku do ceny. Jeśli w Twojej głowie rodzą się myśli aaa!!!, Co robić?!!!, Wiać!, Zaprzeczać? Przytakiwać? Obniżać cenę? Dawać rabat? Zjeżdżać z ceną tak nisko, że koledzy handlowcy zaczynają to nazywać "zdejmowaniem majtek"?
Albo po nieudanej sprzedaży wydłubujesz oczka pluszowemu misiowi i złośliwie robisz palcem dziury w pomidorach robiąc zakupy w Biedronce, albo uważasz, że przecież produkt jest tak dobry, że następny klient zaraz sam zadzwoni i weźmie od Ciebie wszystko jak rolnik dopłaty - dobrze trafiłeś(aś).
Żle przeprowadziłeś(aś) rozmowę! - usłyszysz od wielu guru i trenerów sprzedaży. Prawda jest jednak taka, zwłaszcza w Polsce, że cena jest jednym z najważniejszych czynników. A co zrobić, żeby wykorzystać cenę jako swoją przewagę?
Co by było, gdybyś na kolejnym spotkaniu czekał(a) z niecierpliwością na moment, kiedy klient zapyta o cenę? Bez trwogi, bez pocących się rąk, bez tremy, bez strachu o utratę klienta?
Dlaczego CENA jest dla klienta tak ważna?
Wyobraź sobie teraz, że jesteś swoim własnym klientem. Wchodzisz do biura, albo na spotkanie przy kawie i już wiesz, że ten sprzedawca właśnie przyszedł Ci coś "wcisnąć", a że to dziś już Twoja takie czwarte spotkanie, to masz porównanie do trzech poprzednich i ich cen.
Jako klient czekasz na sposobną dogodność, aby pognębić sprzedawcę, zaraz po jego pięknej prezentacji produktu w power poincie, w trakcie której prawie usypiasz. Ponieważ sprzedawca się nie wysilił i nie pokazał nic, co odróżniłoby go od innych, to już wiesz, że najważniejsza jest tylko CENA!!!
Teraz znów jesteś sobą, czyli sprzedawcą? Czujesz już to ironiczne spojrzenie? Właśnie myślisz sobie, że ten zeschły bolec naprzeciw Ciebie już nic od Ciebie nie kupi i jak zwykle powie, że to "za drogo", chociaż właśnie zatankował samochód wlewając do przepastnego baku połowę Twojej miesięcznej prowizji albo zysku. Nie ma sprawiedliwości na świecie.
Co robić, żeby cena nie była najważniejsza?
Poczekać, aż klient zapyta o cenę, albo zwyczajnie powie ... za drogo i zastosować jedną z wybranych technik, które sprawią, że w 10 minut zniknie obiekcja za drogo i jeszcze klient będzie wdzięczny, że może kupić tak dobry produkt w tak dobrej cenie.
Posłuchaj jak sprzedałem w 10 minut szkolenie za 1600zł netto, które do tej pory sprzedawcy z trudem sprzedawali po 700zł.
Trafił się tak zwany "upierdliwy" klient. Czepiał się ceny, że za wysoko, dostał wszystkie rabaty, cena zeszła do 700zł. a on zażądał dodatkowych zniżek.
Handlowcy pokazywali kolejne cechy, przekonywali do zakupu, chwalili się klientami - wszystko na próżno. Zapytałem klienta:
- Panie Waldemarze, widzę, że jest Pan czołowym dostawcą okien w tym regionie. Jak Pańscy handlowcy radzą sobie, kiedy klient domaga się niewiarygodnie niskich cen, czy ma Pan wytyczne, aby dawali rabaty na granicy opłacalności? Przecież musi pan do tego opłacić ekipę doskonałych instalatorów?
- Ależ oczywiście, że nie dajemy dużych rabatow, mamy najlepsze okna i najlepszych monterów.
- No ale przecież mógłby Pan śmiało wymienić monterów na studentów i okna kupić prawie takie same w firmie XXX i wyszłoby prawie połowę taniej?
- No mógłbym ale wie Pan, zależy mi na marce, a poza tym na zysku. Mam renomę i wielu klientów, jak zejdę z ceny raz to zaraz reszta też przyjdzie po upusty. A poza tym daję ludziom gwarancję na 10 lat na montaż. Wie Pan, jak pracują studenci?
- Absolutnie się z Panem zgadzam. Koleżanki właśnie specjalnie dla Pana złamały zasady, o których Pan mówi. Zamiast 1 600zł. zaoferowały Panu cenę 700zł. Czy byłby Pan w stanie obniżyć bez utraty jakości cenę swojej usługi o 60%?
- cisza
- Gdybym miał u Pana kupić okna za 1 270zł z montażem, albo za 497zł. z montażem u konkurencji, to co by mi Pan polecił?
- oczywiście, że siebie. Za 495zł to niedostanie Pan nawet dobrych materiałów, nie mówiąc już o robociźnie?
- w takim razie jaki jest Pana wybór? Szkolenie za 700zł? Czy kurs, który poprowadzę z Pana handlowcami osobiście za 1 600zł.?
- niezły z Pana Kozak. Pani Kasiu, proszę przygotować zamówienie...
W powyższej rozmowie użyłem kilku technik radzenia sobie z obiekcjami cenowymi jedna po drugiej. Były to "porównanie do klienta", "porównanie do konkurencji", "co by było gdyby" i "metoda odwrotnej motywacji Pantalona". Często wystarczy tylko jedna, aby skutecznie rozwiać obiekcje. A używam ich na co dzień 20.
Oto trzy przykłady
BUMERANG
Tak, wiem że jest drogo i jestem z tego dumny, bo mam grono powracających klientów. A dodatkowo klienci składają zamówienia z 3-miesięcznym wyprzedzeniem. Jak Pani myśli, co to oznacza?
W INTERNECIE JEST ZA DARMO
Rozumiem, że ma Pan pracowników, którzy przeprowadzą wszystkie testy samodzielnie. Jaki budżet zamierza Pan przeznaczyć na sprawdzenie? Jak długi okres wdrożenia przewiduje Pan? Ile kosztuje godzina pracy Pana specjalisty, gdybym mógł go wynająć?
WIEM, ŻE TO ZBYT TANIO
Tak, wiem. Jest Pan już trzecią osobą, która mówi mi, że cena jest nieakceptowalna. Dlatego zdecydowaliśmy się ją podnieść od przyszłego tygodnia o minimum 13%, bo nie wyrabiamy się z dostawami do klientów. Co Pan o tym sądzi?
Za chwilę przestaniesz się zastanawiać...
- Jak masz odpowiedzieć na "za drogo"
Przestaniesz się martwić tym pytaniem i nawet zostawisz je sobie na koniec jako najłatwiejsze do "zbicia". - Jak zapobiec występowaniu tej obiekcji
Najlepszą ochroną przed chorobami jest profilaktyka. Więc może zamiast manewrować pomiędzy obiekcjami, kiedy już się pojawią, użyjesz technik, które zapobiegają obiekcjom cenowym. Kiedy rozmawiam z klientami - obiekcji "za drogo" już praktycznie nie słyszę. - Jak przestać się bać utraty sprzedaży czy klienta.
Wiesz, że najbardziej mobilizująco działa na klienta fakt, że za chwilę może stracić coś doskonałego i okazja przejdzie mu koło nosa? Możesz użyć wielu prowokatywnych technik, które wywrą na klienta presję zakupową i uruchomią jego przyciski decyzyjne. Wolisz przez kolejne 5 spotkań słyszeć to samo, czy zamknąć sprzedaż albo zamknąć temat?
Istnieją setki sposobów na to, jak radzić sobie z obiekcjami "za drogo".
W internecie można znaleźć setki przykładów, jak radzić sobie z obiecjami, jak bronić ceny, jak odpowiadać, kiedy klient nie zgadza się z Twoją ceną.
I wiesz co? Kilka lat temu tak właśnie robiłem. Szukałem wzorców, a potem szedłem i eksperymentowałem podczas rozmów. I traciłem pieniądze. Brałem trzy nowe wzorce i... traciłem kolejne pieniądze. Kiedy okazało się, że kosztowało mnie to już jakieś 2 000zł. w straconych szansach sprzedaży poszedłem po rozum do głowy i... zatrudniłem się na pół roku w call center. Przez 6 miesięcy testowałem ponad 100 technik.
Zatrudnij się w call-center albo...
Albo się nie zatrudniaj. Chyba że to lubisz. Jak się zatrudnisz to będziesz miał(a) okazję potestować sobie do woli. Słyszeć, jak klienci trzaskają słuchawką, patrzeć, jak prowizja z kolejnej sprzedaży przelatuje Ci koło nosa.
A jak się nie zatrudnisz to... będzie tak samo, tylko pewnie trochę gorzej, bo w call center rozmawiasz z klientem co 15 minut, a ile prowadzisz rozmów handlowych? Czy stać Cię na eksperymenty? Ile chcesz zmarnować okazji na sprzedaż testując niesprawdzone wzory znalezione w internecie w artykułach z 1967 roku?
Jest też dużo prostsze rozwiązanie. Zamiast rozbijać głową mur wystarczy, przejść przez drzwi. Są przecież. I to szerokie. I efekt pojawi się od razu. Bez czekania. Na Twoim koncie.
Oto 11 gotowych wzorców i 76 przykładów kopiuj-wklej
Twoje: TECHNIKI OBRONY CENY
Część PIERWSZA - Techniki Podstawowe
15 filmów video
11 wzorców zbijania obiekcji cenowych
76 gotowych do użycia przykładów z różnych branż
23,35% udokumentowanego wzrostu sprzedaży
1. Technika "PIWO" - 2 gotowe wzory
2. Technika "BUMERANG" - 4 gotowe wzory
3. Technika "NIE DLA KAŻDEGO" - 6 gotowych wzorów
4. Technika "CO BY BYŁO GDYBY" - 7 gotowych wzorów
5. Technika "BĘDZIE PAN ZADOWOLONY" - 5 gotowych wzorów
6. Technika "WYBÓR POZORNY" - 8 gotowych wzorów
7. Technika "PRZERAMOWANIE" - 8 gotowych wzorów
8. Technika "WARTOŚĆ OBIECANA" - 10 gotowych wzorów
9. Technika "POWRÓT DO MOTYWÓW" - 14 gotowych wzorów
10. Technika "ADEKWATNA WARTOŚĆ" - 12 gotowych wzorów
BONUS 1: Technika "ŁĄCZENIE TECHNIK" - 3 przykłady
BONUS 2: "CENA MA ZNACZENIE" dla klienta
BONUS 3: "CENA NIE MA ZNACZENIA" dla klienta
BONUS 4: "CENA JEST BARIERĄ" - w głowie handlowca
Jaka jest opinia klientów.
“Szybkie, konkretne z dużą ilością przykładów.”
Ucząc się technik obrony ceny lepiej poznasz siebie. Chcąc być skuteczniejszym w kontakcie z klientem (a przynajmniej w finalizacji negocjacji cenowych) musisz poznać własne słabości i ograniczenia (tutaj obiekcje, gdy cena jest ważna tylko dla Ciebie) i je pokonać.
Jeśli szukasz szybkiego i konkretnego, z dużą ilością praktycznych przykładów, które odnoszą się do obrony ceny produktu fizycznego lub usługi, to szkolenia Dariusza Kowalskiego "Techniki Obrony Ceny" jest dla Ciebie.
“Najlepsza inwestycja, jaką zrobiłem...”
Wszystko pięknie wytłumaczone. Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Świetne przykłady na zasadzie kopiuj-wklej. Dobrze wydane pieniądze! Najlepsza INWESTYCJA, jaką zrobiłem w ciągu ostatnich kilku dni.
Krzysztof Jacek Nowak
Właściciel Gabinetu Masażu
“Poprzewracałeś puzzle...”
Poprzewracałeś staremu sprzedawcy puzzle które były w miarę poukładane, ale nowa układanka podoba mi się bardziej.
Jerzy Kolejko
Właściciel firmy, handlowiec
NIE ZNAJDZIESZ TEGO GDZIE INDZIEJ
Czytasz tą stronę nieprzypadkowo. Pamiętasz, jak pisałem do Ciebie na początku naszej znajomości, że każdego ze swoich czytelników traktuję specjalnie?
Tak właśnie jest. I dlatego tej strony nie zobaczysz na zewnątrz, bo nie rozdaję tych dwóch szkoleń w tak niskiej cenie.
Wersja "100% od zaraz", 477,- zł.
Wersja "100% od zaraz: to wszystkie lekcje dostępne od zaraz, bezpośrednio po zalogowaniu. Jeśli jesteś doświadczonym handlowcem, który z niejednego pieca już jadł i który się ostrego klienta nie boi - to jest wybór dla Ciebie. Możesz korzystać w trybie "encyklopedycznym".
Dariusz Kowalski
Twórca "Technik Obrony Ceny"
O mnie
Stworzyłem ten kurs na bazie swoich 18 lat doświadczeń w pracy jako właściciel firmy, handlowiec, manager i specjalista do spraw marketingu.
Długo szukałem czegoś, co działałoby praktycznie w każdych warunkach, aż w końcu dopiąłem swego. Przy użyciu zestawu metod, które opisuję, z miesiąca na miesiąc podniosłem sprzedaż o prawie 30%. I nie potrzebowałem ani zimnych telefonów, ani nowych klientów. Wystarczyło tylko... utrzymać założoną cenę podczas rozmów handlowych i przestać dawać duże rabaty.
Czas zacząć rozwiewać Twoje ostatnie obiekcje "477zł. to za drogo"
O losie. Co za zabawna sytuacja. Być może właśnie powiedziałeś sobie, że to za drogo. No i teraz ja powinienem zacząć używać metod, które są zawarte w materiale, o którym właśnie czytasz.
Gdybym to zrobił jawnie, prezentując to co mi przychodzi do głowy, to od razu podałbym Ci przy okazji kolejne techniki, więc w końcu praktycznie nie byłoby sensu zakupu. Wiele z nich dostałeś w mailach. Jeżeli uważasz, że za drogo to powiem Ci tak:
schemat 8 cz.1, potem schemat 4 cz.1 i na koniec schemat 7 cz.1
Zadziałało? No myślę. Takie zestawienie tych trzech technik wprost działa prawie zawsze :)
Zainwestować czy nie zainwestować
Wiesz dlaczego ludzie kupują (i Ty też)? A dlaczego nie kupują?
Dlaczego kupują
- Traktują to jako inwestycję i wiedzą, że kwota zwróci się już przy pierwszej rozmowie
- Wierzą w siebie i swoje możliwości
- Są aktywnymi handlowcami i przeliczają, jak wiele mogą zyskać przy małych pieniądzach, jeśli tylko nie będą udzielali rabatów
- Aby poszerzyć swoje możliwości negocjacyjne, bo "za drogo" pojawia się najczęściej
- Wiedzą, że daję nie teorię tylko realne gotowce, z dużym uwzględnieniem struktur językowych i etycznych technik wywierania wpływu
Dlaczego nie kupują
- Nie wierzą w siebie. Nie ufają sobie na tyle, aby czuć, że wydane pieniądze szybko się im zwrócą
- Nie wierzą, że to zadziała, bo przecież do tej pory próbują i nie działa, to jak ma nagle zacząć
- Nie chcą wyjść ze strefy komfortu, bo trzeba się nauczyć czegoś nowego i przede wszystkim to zastosować.
- Nie potrzebują ani więcej zarabiać, ani podnieść ceny produktów.
- Technika dawania upustów od 30% w górę jest dla nich wystarczająca, bo i tak mają tak dużą marżę, że mogą sobie pozwolić na obniżenie ceny nawet o 80%
Jakie "Techniki Obrony Ceny" poznasz i zaczniesz stosować od pierwszej rozmowy (gotowce)
- PIWO. Przyjęcie, Intencja, Wzmocnienie, Odejście
- BUMERANG. Rzucisz we mnie "za drogo" - dostaniesz tym mocniej i mocniej rzuciłeś.
- TO NIE JEST DLA KAŻDEGO. Poważna rzecz dla poważnych ludzi.
- CO BY BYŁO GDYBY..., gdyby żyło się lepiej, wszystkim?
- BĘDZIE PAN ZADOWOLONY. Naprawdę. Dogadamy się.
- POZORNY WYBÓR. Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu
- TRANSFORMACJA PYTANIA. Dużo? Tanio? Dobrze?
- POWRÓT DO MOTYWÓW I KRYTERIÓW. Czy o czymś zapomnieliśmy?
- WARTOŚĆ OBIECANA. Jak rząd mówi, że weźmie, to weźmie, jak mówi że da, to mówi.
- ADEKWATNA WARTOŚĆ. Bo jest "Mietek&Zenek" i jest "BOSS"
- STOSY. Tak jak Jenga, tylko że Jenga się przewraca
100% GWARANCJI zwrotu inwestycji
Jeżeli to u Ciebie nie zadziała - masz 30 dni na sprawdzenie. I wystarczy, że napiszesz mi maila i oddam Ci całą wydaną kwotę, co do złotówki.
Jest jeden warunek. Na końcu każdego modułu jest załącznik. To praca dla Ciebie, abyś przygotował swoje odpowiedzi, które ja zweryfikuję osobiście. Wypełniasz załącznik, przesyłasz mi na adres dk@proeduneo.pl w ciągu 30 dni od zakupu a ja oddaję Ci pieniądze. Na całość masz gwarancję z moim podpisem.
Ostatnie pytania
Dlaczego 477zł.?
Na jak długo zyskuję dostęp?
Czy tam są techniki NLP
Czy to jest opłata jednorazowa?
A co będzie, jeśli to u mnie nie zadziała?
Czy te techniki są etyczne.
P.S. Jeśli dotarłeś(aś) to tej sekcji to mam niespodziankę. Nic już więcej dla Cienie nie mam, poza tym, co poniżej. Kliknij zatem w pomarańczowy przycisk i do zobaczenia po drugiej stronie.
Wersja "100% od zaraz"